pappa har köpt en båt,

tjo!
nu har jag kommit hem från båten som pappa köpt vi har vart  i kö om en båtplats i tre år eller fyra kmr inte ihåg men nu har vi fått det och dåå måste pappa såklart ha en båt, så han har letat ett tag nu och nu har han köpt en segelbbåt som heter Linnealouis och det är ju passande för jag heter ju linnea =) men aja vi åkte 1 och en halv timma för att komma dit båten var med bil och det var långråkigt så jag lyssnade på musik hela vägen dit. när vi kom fram så var dom jättetrevliga och snälla och dom bjöd på fika och kaffe och pratade om allt möjligt. men tillslut visade en av killarna pappa hur man skulle hantera båten och  allt sådant, en av hans gammla jobbar kompisar följde med för han är expert på segelbåtar och pappa vet inte alls lika mkt som han men tillräckligt för att köra en med ngn... sen efter kanske 45 min så åker vi iväg och elisabeth kör hem bilen medans jag , pappa och leif åker med båten. vi beräknade att vara hemma runt halv sju och det skulle ta kanske 6 timmar med bra vind. vi hade med oss en 90 grammare var och lite gulashsoppa om vi skulle bli hungriga. i början var det jätteroligt om någon stor färja kom ooch gav oss vågor men sen efter 4 timmar kanske så trättnade jag lite faktiskt.

sen påvägen såg vi en GIGANTISK båt som hade som små lägenheeter och balkonger för varja lädenhet!!! helt otroligt! det var häftigt att  se och jag har tagit lite foton för att det var så coolt.

sen fick vi också se ngn som hoppade bungy jump när vi var lite närmare stan men det blev inte något bra foto för jag missade att ta foto när han/hon hoppade, min mobil suger för den krånglar ganska ofta!!  men  det var häftigt att se med blåtta ögat också!


här är jag med flyt väst mm.

här är Leif och pappa=)

här e den gigantiska båten

väldigt dålig bild för jag kunde inte zooma mer utan min kamera =(

i båten när vi bara slängt in allting

där man styr båten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0