Dalarna

Hejsan blggen!
I Torsdags åkte vi från stockholm till Dalarna (Lima) Det tog 6 timmar! Det var ingen höjdare precis... Jag hade fått ett påskägg överfyllt med godis av mamma som jag skulle äta på resan och lite på kvällarna mm. I bilen sov jag mest och åt godis och Lyssnade på musik. Sen i Fredags så åkte jag och pappa långfärdsskidor, och för mig var det första gången i hela mitt liv! Men trots att jag aldrig åkt det förut så gick det hyfsat bra i alla fall. Vi åkte ca 6 km, inte så mycket kanske men det var jättejobbigt! För på vägen till stugan vi skulle til var det nästan bara uppförsbackar och inge plan mark. Stugan vi skulle till hette Hemfjällsstugan och det är "känt" för att de gör goda våfflor och det åt vi ju såklart då. När vi kom fram så skulle vi ta av oss skidorna och då tänkte vi att vi kunde göra det lite innan man kom fram, och då tog i av dom man det första steget jag tog utan skidor åkte hela mitt ben rakt igenom snön! Sen var jag jätteblöt och pappa med, och då tog vi på oss skidorna igen. Lite onödigt att ta av sig dom men strunt samma gjort e gjort. När vi kom in i stugan frågade pappaur djupt det var och så sa han i kassan att det var minst 1 meter ner! Sen när vi hade delat på en våffla så åkte vi hem till stugan vi bor i, det var mycket lättare att åka tillbaka än att åka dit och det gick mycket fortare åxo! Sen när vi var hemma igen så duscha jag och lite sånt Jag tittade på Talang med sen var jag vid datan och ja inte så mycket mer med det.
pussOkram /Linnea


Kommentarer
Postat av: Sanna

det tar dubbelt så lång tid för mig att åka upp till dalarna för jag bor i skåne hihi:)

2009-04-12 @ 19:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0