Ang att jag ska få egen ponny

Det känns som att jag lär mig massa saker för varje gång jag tävlar (konstigt nog inte lika mycket som när jag rider vanlig lektion) och lär mig såna saker som jag egentligen borde kunnat för längesen... och när jag tittar tillbaka på bilder på när jag red för ungefär 2 månader sen tänker jag bara usch hur kunde jag rida så? och det kommer säkert fortsätta så eftersom jag har så mycket mer att utveckla! Det är även därför mina föräldrar gått med på att köpa en ponny nu, en sak de aldrig skulle gått med på i våras.  Och jag känner att även om jag har möjligheten att rida kvar på Gladö och utvecklas där så skulle det gå så mycket fortare med egen ponny och tränare. Jag vill verkligen satsa nu och jag vill utvecklas fortare än vad det skulle kunna gå på en ridskola. Visst jag kanske inte är helt mogen än för en häst men vem är det när man aldrig provat och om man typ inte är 16 år... och då när man är 16 år och "mogen" så är åren för att tävla ponny typ över. Så därför ska vi köpa egen eller skaffa en på foder ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0