My Magic Horse

ja, nu äntligen ska jag börja berätta historien om mitt liv de senaste veckorna =D det började med att jag skulle på ett ridläger och att jag inte visste  någonting om det alls i början och inte heller att jag  kände någon där sen innan eller så. jag bokade in mig ganska sent men jag fick en plats vecka 25 =) var verkligen inte alls nervös!!! vääääldigt INTE likt mig, men aja sen så frågade jag dom som red i klassen om dom skulle på ett ridläger och isf vart... då fick jag reda på att clara skulle komma + på samma läger!! ganska tråkigt för sen sa hon att massa andra vi kände skulle dit samma tid. och lilla jag som hade förväntat mig nya kompisar. men kul skulle vi ju ha!! jag berättar medans bilderna kommer ;)


steffie sötnos!! (sofia) men det var första natten på ridlägret och jag hade hamnat med några jag aldrig träffat förut så det var inte alls som mina aningar det var massa nytt folk och alla var så snälla lr verkade det iaf =) jag döpte både henne och Carolin eller hette hon det? aja jag tyckte att hon passade i krabban så ALLA kallade henne det därefter lite stolt blev man ju :) fast sen börja alla andra döpa om varandra så småningom &då vart det lite överdrivet(?) men på bilden nedan ser ni krabban hihi så gulliga dom är!


ja det här är krabban det!


lite morgon trött?? haha skulle tro det! vi var ny vakna då och skulle snart hämta in hästarna i hagen. vi fick veta vilka hästar vi skulle få redan när vi var samlade med föräldrarna och jjag fick en dressyr häst som heter Magic! för han är ju så magisk! och vi fick rida på eftermiddagen lite senare i två stora grupper för att sen kunna dela upp oss i fyra mindre beroende på hur duktig man var (dvs ridvanan asså) och jag kom i grupp D vilket var den som innehöll de mest ridvana men grupp C var lika duktiga för vi gjorde ungefär samma saker eller det gjurde vi ju:) men sen delade dom in oss beroende på hur hästarna reagerade på varandra också =)



påväg till maten. från vänster: Sanna med egen häst!! strix hette hennes häst, amanda med kalle, priinskorven med hmmm kmr inte ihåg:S sorry! sen Emma som hade betty, och sist men inte minst potatis! som hade loffe.


värsta gänget här asso alla kände varandra sedan innan och var typ bästisar(?) jättesnälla människor iaf från vänster: ellenor (kommer inte ihåg ngn av deras hästar)! sen kommer Catja, en till Emma (stackars henne  fick byta häst typ 4 gånger) ,sist kommer alva.


haha alla är såååå hungriga vi vill ha maat!! nää skoja bara men här var vi tvugna att vänta på maten -.- lite långtråkigt men god  mat fick man sen tllslut =D


snäckan och alla andra vill också äta ;)


gott med mjölk steffie?


anna panna stek ditt fläsk nittonhundrasjuttisex! haha en liten ramsa till anna från steffie.


potatis frida redo för att fotas =D


min älskling!! har aldrig gillat en häst lika mkt som du sötnos!! faan vad jag grät när jag var tvungen att lämna dig! så ska du till och med kanske säljas till lurbo!!!! du får inte :'''( jag kommer  ALDRIG att glömma dig du är helt enkelt min sol och om en annan planet köper våran sol så dör vi ju ellerhur? och jag kommer också att dö om min magiska javla finaste och bästa häst säljs!! snälla du får inte!!!!
(btw steffie har lianne och krabban Dixie)


hästarna betar så lungt och stilla att man knappast märker dom :)


ridsaker + ryktlåda måste man ha enligt mig =)

tove sötis!


strix sannas fina häst, väärldens lugnaste i boxen men väärldens vildaste på ridbanan!


haha miramis vill bara ha maaat (annas häst) seg som bara den säger hon ^^,

tråhästen henke som nog är segast i stallet och krabban =)

marre omg vad jag avundar dig!!! shitt asso du har bara ridit i 1,5 år och kom med i grupp D!!!coolt!


hihi nu ska det byggas stoora hinder för våran hoppträning!


potatis och loffe ska snart hoppa =)


hehe sorry för bilden men hade på full zoom ^^, från långt avstånd

rommy tar ett stort skutt över hindret med mikkan =)


en till fotograf haha =)

svampen och amy hoppar och far ;)

prinskorvens eller lillfridas huvud kom inte med :(

som dom snackar efter hoppningen =) haha jag ramlade av och fick jätteont i benet ett tag men hoppa upp i sadeln och hoppade på utan någon värre skada än ett blåmärke eller två =)förresten villle jag ramla av men inte på hoppningen såklart!


jag och min sötnos magic alltid på topphumör när jag e me honom <3


i väntan på en ny smarrig måltid ;)


svampen svampen svampen............

haha amanda! lite kakor som ögon och mun skadar väl ingen?

lite nya uppfiningar såklart =)


jag på henke fast  jag ser dock heelt muppad ut -.-


snygg pose krabban ;)

jag och krabban =) me like!


magick tror att mitt finger är mat så sött <3


min och claras skugga :P


nu tar vi in hästarna för dagen =)


juste det var så mysigt vid grillen när vi grillade hamburgare och allt<3

sara och freja (lägerledarna) innan spökhistorierna. dom avr så snälla! miss U everyone!!

evita som är så fin dagen innan avslutningen är detta :')

förberedningarna innan uppvisningen satte lite gula smörblommor i magic fina inbakade fläta som jag  gjort med hans svans :) hade lite glanssprey med mig som jah hade tänkkt att använda men den hade läckt ut i ryktlådan :( så det blev bara lite som jag lånade :(


satte in lite lila blommor i flätorna på hans man, men jag gjorde inte så att all hans man var flätad =)


Lianne blir också väldig fin av steffie =D

haha gjorde en knopp på hans pannlugg ^^, han sover typ :p

här hade vi precis värmt upp och ska snart visa upp våran cadrilj uppvisning. (dock är det så att mamma har tagit dom hära bilderna när jag rider och man kan väl inte direkt säga att hon är ett proffs på att ta bilder)


på själva uppvisnningen =) det var jätteroligt men vi var 23 st på en ridbana!! väldigt trångt blev det på vissa ställen + att det regnade och blåste så hästarna ville inte sammarbeta lika väl  som förut =( men de var ändå skiiiita kul!!!

här var vi klara och vi skulle få våra diplom och dom skulle också dela ut priset till dom som hade flest rätt på snitzel (stavning) jakten asso då var vi ute och red i terrengen och samtidigt så skulle vi följa trådarna som dom suttit upp och sen svara på frågorna och jag och Clara hade 5/5 rätt!! haha så vi vann =D=D me like! vi fick ett par rossetter (såna som man kan sätta i hästarnas man och svans) och lite snoddar till samma sak uta rosett ;)

saknar ridlägret jättemkt!!! och för alla på ridlägret som undra : ja, jag ska dit nästa år med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0