Tandodalen/Sälen

tjena!
Idag så var vi och åkte långdfärsskidor igen man vi skulle egentligen åka i backarna i sälen men så blev det inte :( Det var superlätt i början för då behövde man bara staka lite då och då,det var verkligen inte svårt! Sen efter ett tag åkande så stannade vi vid ännu en till stuga, lite tråkigt, men den här stugan var inte öppen som det stod att den skulle. Det stod att den skulle vara öppen varje dag. Sen tillslut kom det en kille med skoter och sa att skoterna hade kört fast för att snön var något konstigt jag brydde mig faktiskt inte. Sen tyckte vi att det skulle bli för lätt att bara åka tillbaka på den lätta banan så vi tog en liten omväg trodde vi. Vi gick mot andra hållet av en korsning. Där var det lite jobbigare och påvägen genom skogen såg pappa "lava" på träden, asså det är inte lava som vulkaner sprutar ut utan det ser mer ut som mossa som hänger ner från träd. Men sen på ett ställe fanns en skit stor vattenpöl som var färgad lite brungul inte trevligt! och jag åkte förbi på sidan, men det var en gammal gubbe som inte trodde det var så farigt så han åkte rakt igenom, och det vara sprutade upp vatten från vattenpölen och hans skor blev helt dygnsura! hehe^^, Menmen som sakt vi trodde att det bara var en ite omväg vi tog men det var det inte!! vi åkte runt HELA Tandodalen och det kan man säga är gott mer än en mil! Jag var helt slut när vi kom till bilen!
pussOkram /Linnea


Kommentarer
Postat av: Nathalie

(AA) vad jobbigt! hehe jag skulle verkligen ALDRIG orkat det!<3

2009-04-14 @ 15:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0