första gaden som fodervärd =D

åhh nu har min lilla Chiquita kommit! =))) är såå glad! hon e så gullig, åkte till stallet halv 9 imorse och städa skåpet, boxen och la in torv i boxen och la in alla mina grejer i skåpet osv det tog lång tid! och sen runt halv 3 tiden kom hon <3 vi lastade inte ut henne påengång, först visade vi boxen där hon skulle stå för ägarna, hagarna, ridhuset, stallet osv sen efter papprena och det var klart lastade vi ut henne och ledde in henne i boxen med lite hösilage. sen när dom åkt iväg och Chiquita ätit klart sitt hö och vilat en stund så ledde jag ut henne med bara grimma och grimskaft ut en sväng runt hagarna osv få att hon fick se sig omkring lite, sen var det eftermiddags mat och medans hon åt så fixade jag ännu lite till i skåpet för då hade jag ju fått massa mer ny utrustning som jag smörjde.. sen ställde jag upp Chiquita och ryktade henne länge och pyssla om henne och lindade henne med mina ljusblåa lindor och dem passa henne skitfint! ska köpa ett matchande schabrak om jag hittar sen ;9 och iaf så ledde jag runt henne i ridhuset så hon fick se det också bara i grimma och grimskaft, jag sprang brevid henne så hon fick trava 2 ggr per långsida också medans mamma filmade så att vi kunde se om hon haltade elr ngt men det gjorde hon inte :) sen borsta jag av henne och gosa lite sen ställde jag in henne i boxen och så åkte vi hem runt kanske halv 7 :) vid den tiden var det typ bara 5 i stallet ( nyår ju) lite läskigt haha :P mamma tog lite kort också som jag redigerade :)


söta Chiquita när jag ledde runt henne runt stallet<3 hade muppmin så täckte för :P


gud så gullig hon är! hon blev fascinerad av sig själv i spegeln! aww<3


en bild där man ser lindorna, dem e lite stora ska nog klippa av en bit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0