Kläppen

Heeejsaan!
Igår var jag i Kläppen och åkte skidor det var mycket mycket roligare än att åka långfördsskigor!! Jag och pappa åkte mest svarta backar med pappas flickväns dotter som faktiskt fyller år på måndag (imorgon) Men Elisabeth, pappas tjej då don var lite feg så hon åkte alltid den lättaste vägen ner. Det var kul för när man åkte upp med sittliften så kunde man därifrå se trixbanan eller vad man nu ska säga men i alla fall där det fanns massa duktiga åkare som gjorde volter och snurrade i lusten o.s.v och det var häftigt att se! Man önskar ju att man också kunde trixa sådär med skidorna, men jag skulle inte vilja riskera att landa fel och bryta något efter ett hopp. Så jag håller mig till det jag brukar. Men sen fanns det en liten bana man kunde ta som bara var med gupp och det var jätteroligt jag åkte den nästan hela tiden.Juste jag måste bara berätta att jag lärde mig att carva i backarna! Men aja sen upptäckte jag att det fanns flera gupp längre upp så att banan var egentligen mycket längre än jag trott! Och då åkte vi ner i en annan backe och sen svängde vi in till hopp banan lr trix banan och åkte upp för liften. När man väntade på sin tur att få en "ankarlift" så spelades det jättehög hiphop musik. Det var verkligen öronbedövande!!! Lite jobbigt man skit samma, Sen när vi kom upp tittade vi lite uppifrån hur de hoppade och  trixade men sen skulle vi åka från början på de dära guppen, Vi bestämde att jag skulle åka först och pappa sen. snön var skiiita smörig eller asså genomåkt lr jag vet ite hur ja ska förklara men jag kunde iaf inte svänga eller bromsa så det gick raket fort verkligen! jag har ärligt talat aldirg åkt så fort i hela mitt liv! det var läskigt och det slutade med att jag ramlade och slog i huvet, tappa båda skidorna och en stav och fick en massa anö under hjälmen och jag tappa andan. Jag var jätte nära på att börja grina men jag var nog mest chockad så jag kunde inte. Vi åkte klart guppen men då var det inte lika kul så vi tog oss upp till toppstugan där jag åt en hamburgare och vilade lite. Sen fortsatte vi att åka lite men inte så mycket, men vi åkte inte guppen därifrån igen. Sen kom vi hem och jag ducha och åt sen lite senare tittade jag och camilla på robinson. sen hade jag inte så mycket att göra så jag gick o la mig väldigt tidigt. här e några bilder jag tog;)
pussOkram /Linnea

  


Kommentarer
Postat av: Linnea

AAAAAAAJJJJ!!!!! skaffa balans och sluta ramla!!!!<33

2009-04-14 @ 16:30:43
URL: http://Linneorna.bloogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0